Adjectives

Adjectives (= επίθετα)


Τα επίθετα είναι λέξεις που προσδιορίζουν - περιγράφουν τα ουσιαστικά, μας λένε δηλαδή ποιες είναι οι ιδιότητες των ουσιαστικών.




e.g. John is thin and tall.
e.g. Peter is fat and short.
e.g. Ivan has bought a really expensive and fast car.




Στην ελληνική γλώσσα τα επίθετα προσαρμόζονται στον αριθμό και στο γένος του ουσιαστικού που προσδιορίζουν. 
π.χ. όμορφη γυναίκα, έξυπνος μαθητής, ώριμα φρούτα, νόστιμο φαγητό, ταλαντούχοι ηθοποιοί κλπ.

Στην αγγλική γλώσσα ωστόσο, τα επίθετα δεν έχουν ούτε αριθμό ούτε γένος. Δεν θα τα συναντήσουμε ποτέ σε πληθυντικό αριθμό (κατάληξη -s/ -es/ -ies)

e.g. A beautiful woman (ενικός)                    Beautifuls women ( πληθυντικός)
e.g. My mother is patient and lenient. (ενικός)    My parents are patients and lenients. (πληθυντικός)



Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ

Τα επίθετα μπαίνουν πάντα: 

1. ΠΡΙΝ από το ουσιαστικό το οποίο προσδιορίζουν.
e.g. an expensive car, a difficult exercise, a delicious meal

2. ΜETA από τα συνδετικά ρήματα (be, feel, like)
e.g. Their house is beautiful.
e.g. That film looks interesting

Exercise:
Error correction
Μπορείς να βρεις τα επίθετα στο παρακάτω γράμμα?



Exercise:
Choose the correct adjective


ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ

1. Descriptive & Qualitative (= Περιγραφικά & Ποιοτικά)
Απαντούν στην ερώτηση "what kind?" (= τι είδους ) και μας δίνουν πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τη φύση του ουσιαστικού που προσδιορίζουν.

Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι: 
fat, blue, nice, hot, young, round, long, early etc.

e.g. He was wearing a blue shirt. 
e.g. Laura has got long, straight hair.
e.g. New Delhi is a large city with many historical monuments.
e.g. Sheila is a beautiful woman.


2. Demonstrative (= Δεικτικά)
Χρησιμοποιούνται για να "υπογραμμίσουν" και να συγκεκριμενοποιήσουν ένα ουσιαστικό.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα:  This, That, These και Those


e.g. That bag belongs to Neil.     
e.g. Try using this paintbrush in art class.
e.g. I really like those shoes.
e.g. These flowers are lovely.



3. Adjectives of Number (= Αριθμητικά Επίθετα) 
Αυτή η κατηγορία διαιρείται σε 3 υποκατηγορίες ανάλογα με τη χρήση του αριθμητικού.

3.a. Definite Numeral Adjective (= Οριστικά Αριθμητικά Επίθετα)
Δηλώνουν με ακρίβεια τον αριθμό του ουσιαστικού που προσδιορίζουν ( three pencils/ 1.000 dollars etc.) ή τη σειρά που κατέχει το ουσιαστικό στο οποίο αναφέρονται (the first price, the last school year etc.)

Συγκεντρωτικά σε αυτή την υποκατηγορία ανήκουν τα:

Cardinals(= πρωτεύοντα αριθμητικά): One, Two, Twenty, Thirty-Three etc.
Ordinals (= τακτικά αριθμητικά): First, Second, Third, Seventh etc.



e.g. Ankor Wat is the seventh wonders of the world. 
e.g. Ankor temple has got five towers.




3.b. Indefinite Numeral Adjective (= Αόριστα Αριθμητικά Επίθετα)
Τα επίθετα αυτά, σε αντίθεση με α οριστικά, δεν μας αναφέρουν τον ακριβή αριθμό του ουσιαστικού που προσδιορίζουν αλλά αντίθετα δίνουν μια γενική - στο περίπου - ιδέα της ποσότητας.

Μερικά από αυτά είναι:
some, many, few, any, several, all,  half,  little, no, enough, great etc.

e.g. There were many people present at the meeting.
e.g. They have finished most of the rice.
e.g. Ι have done the application several times, but it has been rejected.
e.g. There is only a little milk left in the fridge.
e.g. What you´ve already done for the project is enough!Thank you!


3.c. Distributive Numeral Adjective (= Διαιρετικά Aριθμητικά )
Χρησιμοποιούνται προκειμένου να ξεχωρίσουν το ουσιαστικό στο οποίο αναφέρονται σε σχέση με ένα γενικότερο σύνολο ουσιαστικών. 

Θα έχεις ακούσει πολλές φορές τα:

either, neither, each, another, other etc.

e.g.Τaxes have to be paid by every employed citizen.
e.g.Each student should hand in his assignment on 23rd of October.
e.g.Can you give me another piece of cake? This one is used.


4. Interrogative Adjectives (= ερωτηματικά επίθετα)
Χρησιμοποιούνται προκειμένου να ρωτήσουν για περεταίρω πληροφορίες σχετικά με το ουσιαστικό που προσδιορίζουν.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:


e.g. Where did he say he was going?
e.g. What assignment did I miss out on?
e.g. Which is your favorite author?
e.g. Whose pen is this?

Η ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ


Σε μια πρόταση είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν παραπάνω από ένα επίθετα που προσδιορίζουν το ίδιο ουσιαστικό. Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να αναφέρουμε με την ακόλουθη σειρά.

Opinion = γνώμη/ υποκειμενική άποψη         beautiful, wonderful, good, bad, ugly
Size = μέγεθος                                           big, small, huge, tiny, medium, large
Age = ηλικία                                              modern, old, young
Shape = σχήμα                                          circle, square, oval
Color = χρώμα                                           red, dark, white, fair
Origin = προέλευση                                    Italian, Chinese, European
Material = υλικό                                         wooden, iron, plastic 

NOTE: Αν κάποιο δεν υπάρχει, πάμε στο αμέσως επόμενο.
e.g. An old square brown American plastic box.
e.g. A silly young American girl.
e.g. A small red sleeping bag.

Exercises:
Multiple choice

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΡΟΛΟ ΕΠΙΘΕΤΟΥ

Ας δούμε ένα παράδειγμα:


A five-star hotel.     

Πολλοί μαθητές αναρωτιόνται γιατί εφόσον έχουμε 5 αστέρια δεν βάζουμε –s στο star. Πολύ απλά, εδώ το 5 star είναι επίθετο και σημαίνει ο/η/το πεντάστερο-η-ο. Δηλαδή, λειτουργεί σαν επίθετο. Τα επίθετα όμως δεν έχουν γένος και αριθμό. Συνεπώς, δεν μπορούμε να τα σχηματίσουμε σε πληθυντικό αριθμό. Σε αυτή την περίπτωση το αριθμητικό και το ουσιαστικό ενώνονται  με μια παύλα (five- star)


Ωστόσο θα μπορούσαμε εναλλακτικά να πούμε:   a hotel of five stars

Σε αυτή την περίπτωση το 5 stars δεν λειτουργεί ως επίθετο αλλά ως ουσιαστικό, επομένως μπορούμε να το βάλουμε σε πληθυντικό. Επίσης παρατηρούμε ότι σε αυτή την περίπτωση η παύλα ανάμεσα στο αριθμητικό και στο ουσιαστικό παραλείπεται (five stars)

Μερικά παραδείγματα ακόμα:
e.g. A ten minute walk.
e.g. A five week holiday.
e.g. A five hundred page book.


EΠΙΘΕΤΑ ΣΕ - ed & - ing

Πολλοί τύποι επιθέτων σχηματίζονται προσθέτοντας την κατάληξη - ed ή - ing στο τέλος του ρήματος. 

e.g. annoy (verb) -->  annoying,  annoyed

Από τη στιγμή που αλλάζει η κατάληξη, αλλάζει και η σημασία του επιθέτου. Παρατήρησε τη διαφορά στα παρακάτω παραδείγματα:

e.g. She felt tired after working hard all day.  ( = αισθάνεται κουρασμένη)
e.g. Running for 3 hours unstoppably is really tiring. (= το τρέξιμο είναι κουραστικό)

Επομένως: 
-Mε την κατάληξη - ed περιγράφουμε τα συναισθήματα, την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ένα άτομο. 
-Με την κατάληξη - ing περιγράφουμε την ίδια την κατάσταση ή κάποιο ουσιαστικό.


Μπορείς να εξηγήσεις τα παρακάτω παραδείγματα?

e.g.The film we watched yesterday was very interesting.
e.g.Alex is interested in comics and illustration.
e.g.Me new teacher is a really interesting person, with great personality and wide knowledge.


e.g.He was surprised to find that he had been promoted.
e.g.Getting the promotion was really surprising.

e.g.Don't be worried. He'll be back in a few hours.
e.g.His delay is really worrying. 

e.g.The students were very bored during the lecture.
e.g.The lecture was totally boring.

e.g.The movie was frightening, so everyone felt frightened.



Exercises:

Fill in the gaps.

Comments

  1. Ευχαριστώ για την βοήθεια που εχω απο την ιστοσελίδα σας
    Ειναι καταπληκτική

    ReplyDelete
  2. ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΔΟΥΛΕΙΑ....

    ReplyDelete
  3. Θα ήθελα εάν μπορείτε να μου προτείνεται κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο το οποίο θα με βοηθήσει και άλλο!

    ReplyDelete

Post a Comment