Present Simple

Present Simple (=Απλός Ενεστώτας)


ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ:

AFFIRMATIVE (=ΚΑΤΑΦΑΣΗ)

    SUBJECT + BARE INFINITIVE   


            BUT: SUBJECT (He/She/It) + VERB + -S/ -ES/ - IES
Τι συμπεραίνουμε από τον παραπάνω πίνακα?

1. Κατάληξη -s/-es/-ies παίρνουν ΜΟΝΟ τα πρόσωπα HE/SHE/ΙΤ.
2. Τα ρήματα που τελειώνουν σε -s/-ss/-sh/-ch/-x/-o/-z στα πρόσωπα  HE/SHE/ΙΤ παίρνουν την κατάληξη -es.
3. Τα ρήματα που λήγουν σε ΣΥΜΦΩΝΟ + Y στα πρόσωπα  HE/SHE/ΙΤ παίρνουν την κατάληξη -ies.


EXERCISES


2. Form the third person (he/she/it) of the following verbs:


I go --> Ηe/She/It  _______________                 I delay  --> Ηe/She/It  _______________ 

We run  --> Ηe/She/It  _______________          We crash  --> Ηe/She/It  ______________

You cry  --> Ηe/She/It  _______________          You lie  --> Ηe/She/It  _______________ 

They smile  --> Ηe/She/It  _______________     They teach  --> Ηe/She/It  ____________

INTERROGATIVE (=ΕΡΩΤΗΣΗ)

    Auxiliary Verb (DO/DOES)  +  Subject  + Verb (Bare Infinitive)  +  ?   

  
Για το σχηματισμό της ερώτησης θα χρειαστούμε τη βοήθεια κάποιου άλλου ρήματος...το οποίο ονομάζουμε και βοηθητικό. Για τα πρόσωπα I/You/We/They χρησιμοποιώ το βοηθητικό DO ενώ για τα πρόσωπα he/she/it το βοηθητικό DOES.


Τι παρατηρούμε?
1. Το βοηθητικό ρήμα μπαίνει πριν από το υποκείμενο.
2. Όταν στα πρόσωπα he/she/it χρησιμοποιώ το βοηθητικό ρήμα DOES, τότε η εκάστοτε κατάληξη που είχα προσθέσει -s/-es/-ies, αφαιρείται.
3. Προσθέτω το σημείο στίξης της ερώτησης "?"


Σχηματισμός ερώτησης με ερωτηματική αντωνυμία:

Question word/pronoun + Auxiliary Verb + Subject + Verb (Bare Infinitive)

What do you usually do at the weekends?
How often does he call his parents?
Why do they avoid us?


1. Write questions and short answers.

1. she / live / with her sister
.......................................................................................................... ?
No, ...........................................

2. you / enjoy / English lessons
........................................................................................................... ?
Yes, ...........................................

3. they / usually / eat meat
............................................................................................................. ?
No, ...........................................

4.  you / know / the answer
..............................................................................................................?
Yes, ...........................................

NEGATIVE (= ΑΡΝΗΣΗ)

    Subject + Auxiliary Verb (do/does) + NOT + Verb (Bare Infinitive)   


Προκειμένου να σχηματίσουμε την άρνηση χρησιμοποιούμε και πάλι το βοηθητικό DO/DOES με τη συνοδεία του αρνητικού μορίου NOT.



Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι:
a. το βοηθητικό μπαίνει μετά από το υποκείμενο
b. οι καταλήξεις των προσώπων he/she/it και πάλι αφαιρούνται.

1. Make negative sentences using the correct auxiliary verb:

ΧΡΗΣΕΙΣ


1. Καθημερινές μας συνήθειες - μόνιμες καταστάσεις.

    e.g. David walks to school every day.  
    e.g. Kat works as a journalist to a famous magazine.
    e.g. I like working out early in the morning.
    e.g. My mom never takes the bus to work. She prefers going by car.

2. Γενικές αλήθειες/ νόμους της φύσης.

e.g. The water boils at 100◦C.
e.g. The Earth turns around the Sun.
e.g. I really do love you!!!






3. Επιφωνηματικές προτάσεις που αρχίζουν με τις δεικτικές λέξεις Here, There.
4. Προγράμματα/ δρομολόγια τραίνων, λεωφορείων, αεροπλάνων κλπ.
e.g. The bus arrives at half past 8.

    
5. Περιγραφή-σχολιασμός αγώνων.


e.g. Ramos passes the ball to Ronaldo – Ronaldo scores.
  

Λέξεις κλειδιά:

Οι παραπάνω λέξεις κλειδιά ονομάζονται "επιρρήματα συχνότητας (= Adverbs OfFrequency)" καθώς δηλώνουν το πόσο συχνά κάνουμε κάτι.


ΘΕΣΗ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ




Μπαίνουν πριν από το κύριο ρήμα αλλά μετά από το ρήμα του be και το βοηθητικό.

e.g. He often plays chess with his friends.
e.g. We have never played chess
e.g. He is always late to school.






1. Put the words in the correct order:


1. usually / do / I / in the mornings / my homework
..............................................................................................................

2. never / we / on holiday / go / in the winter 
..............................................................................................................

3. win / doesn’t / that football team / often
..............................................................................................................

4. sometimes / my parents / me / money / give 
..............................................................................................................

5. always / play football / you / at weekends / do

..............................................................................................................?





2. Find the adverbs of frequency and use them in the sentences about you.

Comments